Styrelse

Nybliven fastighetsägare?


Då behöver vi ett samtycke från dig för att få lagra e-postadress och telefonnummer vilket vi gärna vill eftersom det förbättrar servicen till dig och underlättar för styrelsen. Enklast gör du det genom att skriva ut blanketten nedan, fylla i den och skicka den till oss på något av sätten som beskrivs i texten.


Varmt välkommen till Stora Barnvik!


/Styrelsen


[samtyckesblankett]

© Stora Barnviks Samfällighetsförening


Webredaktör

Staffan Rosendahl

Styrelse

Stora Barnviks Samfällighetsförenings förtroendevalda utsedda vid ordinarie föreningsstämma 18 maj 2024 samt kort om styrelsens huvuduppgifter

Styrelsens uppgift är att sköta den löpande förvaltningen och verkställa de beslut som fattats på föreningsstämman. Ytterst är styrelsen skyldig att följa lagen om förvaltning av samfälligheter (SFL) och föreningens stadgar. Förvaltningen omfattar tre olika verksamhetsgrenar (gemensamhetsanläggningar); vägar, grönområden och småbåtshamn som var och en beslutats vid en anläggningsförrättning. Dessa anläggningsbeslut är alltså grunden för förvaltningen och utgör ramarna för styrelsens ansvar och befogenheter. Under respektive område Väg, Grön och Hamn finns anläggningsbesluten samt en del annat att läsa.


Styrelse samt övriga förtroendevalda utses vid den ordinarie föreningsstämman som normalt hålls under april månad varje år. Styrelsen består av 5 ordinarie ledamöter och 2 suppleanter, samtliga med mandattid på 2 år. För att underlätta kontinuiteten sprids nyval över två år. Ena året väljs 3 ledamöter samt 1 suppleant och andra året väljs 2 ledamöter samt 1 suppleant. Stämman väljer vem som ska vara ordförande fram till nästa ordinarie stämma. I övrigt fördelar styrelsemedlemmarna ansvaret mellan sig som de önskar i samband med ett konstituerande styrelsemöte efter stämman.


Förutom styrelse utser stämman en valberedning bestående av 2 personer samt revisor och revisorssuppleant. Både revisorer och valberedning utses för 1 år i taget.


Ansvarsfördelning efter konstituerande styrelsemöte 29 augusti 2020:


  • Ledamot, Staffan Rosendahl (Ordförande), mandatperiod 2023-24
  • Ledamot, Marie Laubert (Sekreterare), mandatperiod 2023-24
  • Ledamot, Anders Engström (Kassör), mandatperiod 2023-24
  • Ledamot, Christer Ljunggren (Ansv. Väg&Grön), mandatperiod 2024-25
  • Ledamot, Christer Zetterberg (Ansv.. Hamn), mandatperiod 2024-25
  • Suppleant, Jan Eriksson (Bitr. Väg&Grön), mandatperiod 2024-25
  • Suppleant, Håkan Gustavsson (Bitr. Hamn), mandatperiod 2024-25


Övriga funktionärer:


  • Valberedning, Maria Wiklund och Eva McKay
  • Revisor, Aina Bruce
  • Revisorssuppleant, Werner Brodd